# #

Tšehhi Vabariik: 2008. aastal osteti mahetooteid 52 miljoni euro eest

20.10.09

Tšehhid otsid eelmisel aastal jaevõrgust mahetoitu rohkem kui 52 mln euro eest. See on 18 miljonit eurot rohkem kui 2007. aastal.

2008 aastal tekkisid turul mahetoodangu erabrändid. Oma brändi all müüb mahetoodangut 30% poekettidest. Ekoconnecti raporti kohaselt oli 2009 a juulis turulolevatest brändidest kõige laiem valik Tesco hüpermarketitel – 108 nimetust,  järgnes Interspar'i bränd Natur pur 98 nimetusega. Albert Bio on turule toonud 60, Rossmann 49 ja Billa  40 toodet.

Selle aasta juunis pakkusid super- ja hüpermarketid, säästupoed ja apteegid Tšehhis kokku üle 1300 mahetoidutoote. Tšehhid kulutasid eelmisel aastal tervise- ja mahetoidukauplustes ligi 13 mln eurot, mis on vaid 11% rohkem kui 2007. aastal. See näitab, et eripoed kaotavad turgu tavalistele marketitele, sest kogu maheturu kasvu oli 40 %. See trend on ilmnenud juba alates 2005. aastast.

 

Eelmisel aastal müüdi mahetoitu otse taludest ja taluturgudel 1 mln euro väärtuses. Lisaks jätsid tšehhid mahetoidu eest 430 000 € restoranidesse. Kõige jõudsamalt kasvas eelmisel aastal pagaritoodete müük, rohkem kui 340%. Maheda puu- ja köögivilja käive kasvas 61% jõudes 4,4 mln euroni. Tšehhid eksportisid eelmisel aastal mahetoitu 70,5 mln euro eest, 45% rohkem kui 2007. aastal. Peamiselt läks kaup Slovakkiasse, Poola ja teistesse Ida-Euroopa riikidesse. Lääne-Euroopasse müüdi peamiselt teravilja ja lihaveiseid.

Registreeritud mahetöötlejate arv kasvas 2008. aastal 176-lt 429-le. 2009. aasta juunis oli Tšehhi Vabariigis üle 2500 mahepõllumehe, kes kasutasid rohkem kui 10% riigi põllumajandusmaast. Hoolimata mahetootmise kasvust on rohkem kui pool jaeturul müüdavast mahetoidust sisse ostetud teistest riikidest.

 

Allikas: www.Ekoconnect.org