# #

Maherukkijahu müüginumbrid annavad märku uuest trendist

27.10.09

Elen Peetsmann

Elades maailmas, kus inimestel on üha kiirem ja nad mõtlevad aina vähem oma tervisele ja toitumisele, on rõõm kuulda, et kodune toidukultuur hakkab taas olulisemaks muutuma. Teade maherukkijahu müügi kahekordistumisest viimasel aastal annab märku uuest trendist. Kodune leivaküpsetamine on muutunud üha populaarsemaks – kuulen oma tutvusringkonnaski, et üha enam tehakse ise leiba. Aga mis on selle põhjuseks: kas inimeste soov ise küpsetada või hoopiski see, et toidupoodides pakutav leivatoodete valik ja kvaliteet ei vasta ootusele?

Lugedes igapäevaselt uudiseid selle kohta, kuidas põllumajandustootjate müügikäive kahaneb ja piimatootjad on raskes olukorras, tekib vahetevahel päris lootusetuse tunne. Inimesi kutsutakse tarbima eestimaist toodangut ja omakorda selle kaudu toetama väikeettevõtlust ja põllumehi. Siiski kuuleb ühest ja teisest kohast, et toit on liiga kallis ja ostuotsused tehakse ikkagi hinna põhjal. Toidu kvaliteet ja tervislikkus jäävad sageli teisejärguliseks. Seda on kurb kuulda. Siiski on päris palju neid, kes praeguses majandusolukorras soovivad tarbida head ja kodumaist söögipoolist. Mina olen üks neist, kes eelistab eestimaist toodangut ning võimalusel mahetoitu. Aga miks mahetoit?

Inimeste arvamus, et kõik müügil olev on tervisele ohutu, ei ole tõene. Sünteetilised lisaained ning pestitsiidide jäägid toidus – kõigil neil on mõju meie organismile ja tervisele, mis ei pruugi avalduda kohe. Aga mis saab 10-20 aasta pärast? Me ei tea seda. Mahetoidu tarbimine annab teadmise ja kindluse, et seal ei ole eelmainitud lisaaineid ja jääke, sest mahepõllumajandusliku tootmise ahel on kontrollitud ning jälgitav tootjast tarbijani.

Loe edasi: Elen Peetsmann, SA EMÜ Mahekeskus, Roheline Värav 24.10.09