# #

Mahetoodete tulevik: tootja kaubamärgid või kaupluse omamärgitooted?

15.11.11

Järjest rohkem arutatakse selle üle, kuidas peaks mahetoidutööstus tulevikus arenema - kas toodete müügiks kasutada tootjate kaubamärke või kaupluste omamärgitooteid? Mahetööstus on valdavalt olnud üles ehitatud tootjate kaubamärkidele, kuid suurte kaubanduskettide omamärgitooted on järjest rohkem võimu võtmas. Hiljutine uuring Suurbritannias näitas, et kaubanduskettide omamärgitoodete müüginumbrite kasv on võrreldes muude mahetoodetega praegu turul suurim.

Kaubandusettevõtted on omamärgitoodetega olnud edukad, sest need on võimaldanud mahetooteid müüa konkurentsivõimeliste hindadega. Mahetoodete hind on ostuotsuse tegemisel kasvava tarbija hinnatundlikkuse tõttu muutunud järjest olulisemaks. Mõnel juhul on mahetooted tavatoodetest isegi odavamad. Näiteks Suurbritannias müüakse Lidli mahejogurteid hinnaga 0,40 €/150g, sarnast tavajogurtit müüakse aga juhtivas UK supermarketis hinnaga 0,58 €/150g.

Mahetoodete kaupluste omamärgitooted on kõige edukamad Saksamaal, kus neid on kasutusele võtnud nii säästukauplused, ravimipoed, supermarketid kui ka mahepoed. Enamikes tootegruppides müüvad kaupluste omad mahetooted paremini kui tootja kaubamärgiga mahetoit. Seetõttu on osad tootja kaubamärgiga mahetooted kaotanud turul oma tähtsust ning neil on tulnud end uuesti suunata erikauplustele.

Organic Monitor´i artikli "The Future of Organic Products: Brands or Retailer Private Labels?" põhjal