# #

Nõuandesüsteem muutub põllumehekesksemaks

06.01.10

Uuest aastast hakkab põllumeestele ja maaettevõtjatele mõeldud nõuandeteenistuse tegevust kureerima Maaelu Edendamise Sihtasutus (MES), mille esmaseks eesmärgiks on teenuse kliendikesksemaks muutmine.

Eestil on kohustus tagada oma põllumeestele vähemalt osaline nõustamine tulenevalt Euroopa Liidu seadusandlusest. Viimased viis aastat on nõuandetegevust kureerinud Eesti Põllumajandus-Kaubanduskoda (EPKK).

Põllumajandusminister Helir-Valdor Seedri sõnul on nõuandesüsteemi katusorganisatsiooni vahetamise eesmärgiks parandada teenuse kvaliteeti. „Vahetus ei tähenda, et Põllumajandus-Kaubanduskoda oleks oma tööga halvasti hakkama saanud, kuid tänases olukorras aitavad muutused kaasa teenuse paremale kvaliteedile," rääkis Seeder. „Tegelikult jäävad nõuandega tegelenud inimesed enamjaolt samaks, küsimus on lihtsalt uues ja värskemas pilgus teenusele tervikuna."

MESi juhatuse liikme Thea Kaurla sõnul on nende peamiseks eesmärgiks muuta nõuandeteenus tuleval aastal rohkem ettevõtjate soove ja vajadusi arvestavaks. Senisest suuremat tähelepanu tuleb pöörata ka nõuandeteenuse turundamisele, et nõuandeteenistus oleks nähtavam ning ettevõtjad oleks teenustest teadlikumad.

Koordinaatori muudatusega on tegelenud spetsiaalne töögrupp, kelle ülesandeks on täpsustada muuhulgas nõuandesüsteemi eesmärki ja selle korralduslikke küsimusi. Töörühma kuuluvad talupidajate, põllumeeste, konsulentide, EPKK ja teiste nõuandesüsteemi vajavate organisatsioonide esindajad.

Lisainformatsioon:
Aret Vooremäe
Teadus- ja arendusosakonna juhataja
Telefon: 625 6245
e-mail: aret.vooremae[A]agri.ee

Thea Kaurla
Maaelu Edendamise Sihtasutuse juhatuse liige
Telefon: 648 4064, 513 4761
e-mail: thea.kaurla[A]mes.ee