Sündmused
Suurbritannias müüb mahetootja Riverford Organic oma ja
teiste talude toodangut üle kogu riigi kastimüügi kaudu ning nende hinnatase on
madalam kui suurtes supermarketites Tescos (-8%), Waitroses (-18%) ja
Sainsbury's (-32%). Keskmiselt on Riverford Organic'u hinnad 19,3% madalamad
kui neis kolmes kaupluseketis. Kõige soodsam mahekast on aga üle 40% odavam kui
neist kauplustest ostetud vastava sisuga ostukorvi maksumus. Riverfordi looja
Guy Watsoni väitel on see võimalik ka tegemata järelandmisi toote maitses ja
värskuses või suhtumises nende toodete tarnijatesse. Ettevõtte põhimõte on
alati olnud mahetoodete võimalikult kättesaadavaks muutmine. Nende
tootmisviisid, vähene pakendamine, kohalike tootjate toodete kasutamine ja
sellega toidukilomeetrite vähendamine teeb nende köögivilja odavamaks kui
supermarketites.
Ettevõtte eesmärgiks on pigem eetilisus, tervislikkus ja
toidu hea maitse, kui selle kosmeetiliselt perfektne välimus. Seetõttu saavad
talunikud oma põldudelt rohkem müüdavat saaki kui samalt alalt saaks suurtele
kauplustele müües. Riverfordi tegevdirektor Rob Haward selgitab, et
innovaatiline logistika kombineerituna tugeva turunduse ja pühendunud
iseseisvate edasimüüjate võrgustikuga suudab müügikasvu saavutada ka keerulise
majandusseisuga ajal. Kliendid tahavad mahetoidu väärtuse osas pidevat
veenmist, kuid nad väärtustavad ka tasuta kohaletoimetamise mugavust ja seda,
et mahetoidu kastide tellimine vähendab supermarketites käimise kordi.
Riverford Organic müüb nädalas ca 40 000 mahekasti.
Viimastel ettevõtte korraldatud kõrvitsapäevadel (Farm Pumpkin days) külastas
ettevõtet üle 5500 kliendi.
Organic-Market.info artikli „UK: Riverford Organic prices
more than competitive" ja ettevõtte kodulehe põhjal