# #

Mahetootja Riverford Organic hinnad on enam kui konkurentsivõimelised

13.12.11

Suurbritannias müüb mahetootja Riverford Organic oma ja teiste talude toodangut üle kogu riigi kastimüügi kaudu ning nende hinnatase on madalam kui suurtes supermarketites Tescos (-8%), Waitroses (-18%) ja Sainsbury's (-32%). Keskmiselt on Riverford Organic'u hinnad 19,3% madalamad kui neis kolmes kaupluseketis. Kõige soodsam mahekast on aga üle 40% odavam kui neist kauplustest ostetud vastava sisuga ostukorvi maksumus. Riverfordi looja Guy Watsoni väitel on see võimalik ka tegemata järelandmisi toote maitses ja värskuses või suhtumises nende toodete tarnijatesse. Ettevõtte põhimõte on alati olnud mahetoodete võimalikult kättesaadavaks muutmine. Nende tootmisviisid, vähene pakendamine, kohalike tootjate toodete kasutamine ja sellega toidukilomeetrite vähendamine teeb nende köögivilja odavamaks kui supermarketites.

Ettevõtte eesmärgiks on pigem eetilisus, tervislikkus ja toidu hea maitse, kui selle kosmeetiliselt perfektne välimus. Seetõttu saavad talunikud oma põldudelt rohkem müüdavat saaki kui samalt alalt saaks suurtele kauplustele müües. Riverfordi tegevdirektor Rob Haward selgitab, et innovaatiline logistika kombineerituna tugeva turunduse ja pühendunud iseseisvate edasimüüjate võrgustikuga suudab müügikasvu saavutada ka keerulise majandusseisuga ajal. Kliendid tahavad mahetoidu väärtuse osas pidevat veenmist, kuid nad väärtustavad ka tasuta kohaletoimetamise mugavust ja seda, et mahetoidu kastide tellimine vähendab supermarketites käimise kordi.

Riverford Organic müüb nädalas ca 40 000 mahekasti. Viimastel ettevõtte korraldatud kõrvitsapäevadel (Farm Pumpkin days) külastas ettevõtet üle 5500 kliendi.

Organic-Market.info artikli „UK: Riverford Organic prices more than competitive" ja ettevõtte kodulehe põhjal