Sündmused
2010. aastal müüdi Taani säästukauplustes, supermarketites
ja kaubamajades mahetoitu kokku 5,1 miljardi DKK eest (685 mln €), see on 4%
rohkem kui 2009. aastal. 2010. aastal müüdi mahetoitu ka hulgimüüjate ja catering firmade kaudu avaliku sektori
köökidele, koolitoidu programmidele, erasööklatele ja restoranidele ligikaudu
500 mln DKK eest. Kastimüügi, talukaupluste ja talust otsemüügi kaudu müüdi
mahetoitu 600 mln DKK eest ning teiste müügikanalite kaudu, nt esmatarbekaupade
ja bensiinijaamade kaupluste kaudu 200 mln DKK eest.
2011. a ootab Organic Denmark mahetoidu müügikäibe
6-10%-list ja 2012. a 12-18%-list kasvu. Uuringufirma GfK andmetel müüdi 2010.
a suurem osa mahetoidust Taanis säästukaupluskettide (34%, nt Netto, Fakta,
Kiwi), supermarketite (27%, nt Superbrugsen, Superbest, Irma) ja kaubamajade
(18%, nt Kvickly) kaudu. Talukaupluste, kastimüügi, taluturgude ja tervisliku
toidu kaupluste osa mahetoidu müügikäibes oli 11%.
2010. aastal oli mahetoidu müügis suurim turuosa Netto
kaupluseketil (16%), järgnesid COOPi ketid SuperBrugsen ja Kvickly (turuosad
vastavalt 13% ja 11%). Kui aga vaadata kui suure osa kaupluse kogumüügist
moodustavad mahetoidutooted, on pilt mõnevõrra teistsugune. 2010. aastal oli
kaugelt kõige suurema mahetoidu osakaaluga neis tootegruppides, kus mahetoidu
valikut pakuti, Irma kauplusekett (24%, pidevalt müügil üle 1100 toote). Järgnesid
Kvickly, Netto ja SuperBrugsen, kus mahetoodete osakaal oli ca 10% ringis.
Organic-Market.info artikli „Denmark's organic sector is
still growing" põhjal